• یکشنبه 1403/10/2  

اطلاعات کتاب

کتب انتشارات بهاردلها

نـــوشـت افـــزار بـــهـارك

تازه های نشر

گفتگوی باورها 2- خداشناسی (گفتگوهای اعتقادی در فضای مجازی ) دکتر سيد حميد حسيني

گفتگوی باورها 2- خداشناسی (گفتگوهای اعتقادی در فضای مجازی )
پدید آورنده : دکتر سيد حميد حسيني
تعداد صفحات : 116
شابک : 978-600-6987-83-5
قیمت به ریال : 406,000
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1394/7/11
قطع کتاب : رقعی
زبان : فارسی
گروه سنی : بزرگسال
تیراژ : 2000
تاریخ اولین چاپ : 94/07/10
خرید

این کتاب که جلد دوم گفتگوی باورهاست با عنوان خداشناسی به نقد برخی از سخنان منکران خدا پرداخته است که نشر بهار دلها آن را منتشر کرده است .

نکته: برای کسب اطلاعات بیشتر از این محصول بر روی قسمت دانلود کلیک و بخشی هایی از این کتاب را بصورت pdf دریافت نماییید

کتاب گفتگوی باورها مجموعه ای سه جلدی است و  منتخبی از یادداشت ها و گفتگوها و مناظره های اعتقادی است که بر اساس نیاز و مراجعات واقعی جوانان در فضای مجازی ارائه شده است و با توجه به کاربردی بودن مطالب و به منظور تحکیم مبانی اعتقادی به صورت کتاب در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

برخی از عناوین عبارتند از :

نقد برهان وجودی آنسلم

درآمدی بر برهان صدیقین

مفهوم بدیهی وجود در برهان صدیقین

گفتگویی در رابطه با وجود و یگانگی خدا

برهان علیت

چگونه خدا را احساس کنیم ؟

در بخشی از این کتاب می خوانیم :

درآمدی بر برهان صدیقین

چندی پیش نویسنده وبلاگ ابوجهل در ادامه نقدهایی که در رابطه با براهین اثبات وجود خدا مطرح می کرد , به نقد برهان صدیقین پرداخت; اما وی متاسفانه قطعه هایی از این برهان عمیق را به صورت مبهم و ناقص مطرح ساخت و بدون هیچ گونه بررسی حکم بر بی فایده و نادرست بودن این برهان را صادر کرد . در این جا تلاش می کنم به صورت مختصر این برهان را معرفی کنم و در معرض داوری و نظر خوانندگان محترم قرار دهم.

اولین بار ابن سینا برهان« امکان و وجوب» را که برای اثبات واجب الوجود ابداع کرده بود , برهان صدیقین نامید . وی علت این نامگذاری را اینگونه ذکر می کند که در این شیوه استدلال برای اثبات خالق نیازی به توجه به مخلوقات نیست و این برهانی است که تنها برای خواص و صدیقان مناسب است . سال ها بعد , ملا صدرا براساس مبانی عمیق و ابتکاری فلسفه خود ( حکمت متعالیه ) برهان دیگری را برای اثبات واجب به جهان دانش عرضه کرد که درآن نیازی به در نظر گرفتن هیچ ممکن الوجودی نیست و به صورت مستقیم و بدون واسطه می توان وجود حقیقتی واجب را ثابت کرد. او مدعی شد که برهان صدیقین واقعی این برهان است نه برهان امکان و وجوب. پس از او این نام برای این استدلال باقی ماند اما تقریرها و بیان های مختلفی از آن عرضه شد ...

( کتاب خداشناسی / صفحه 13 و 14 )


دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیکی
کد امنیتی
لطفا عبارت را در کادر مربوطه وارد نمایید

نظر شما